مقدمه:

به منظور افزودن طیف گسترده ای از مواد شیمیایی از قبیل مواد ضد رسوب و ضد خوردگی، اسید و قلیا، مواد ضد عفونی کننده، مواد منعقد کننده و کمک منعقد کننده و ... در صنایع مختلف از پکیج تزریق مواد شیمیایی استفاده می شود. 


گروه صنعتی هیدروپارس:

گروه صنعتی هیدروپارس به پشتوانه سرمایه های انسانی خود، متشکل از مدیران و مهندسان با سابقه و مجرب و همچنین نیروهای متخصص و جوان و با بهره گرفتن از تجارب شرکت های معتبر جهانی، با رویکرد و دیدگاهی مهندسی آماده ارایه خدمات طراحی و ساخت پکیج ھای تزریق مواد شیمیایی جھت استفاده در صنایع نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی، انرژی و صنایع معدنی و صنایع شیمیایی در ظرفیت های گوناگون را دارد. این پکیج ھا براساس فشار و دبی مورد نیاز مشتری توسط این شرکت مطابق با استانداردھای بین المللی ...,ASME,API,ATEX طراحی و ساخته می شوند.


عملکرد پکیج تزریق مواد شیمیایی:

نحوه کار این پکیج ها بدین صورت است که مواد شیمیایی بصورت مایع و یا جامد (پودر) به همراه آب یا مواد شیمیایی به منظور رقیق کردن محلول و رسیدن به درصد مورد نظر تزریق در مخزن آماده سازی محلول ریخته می شود.

محلول توسط میکسر با دور مناسب همزده می شود تا مواد کاملا مخلوط شده و محلول همگنی تشکیل گردد. محلول آماده شده توسط پمپ تزریق (دوزینگ پمپ) در محل مورد نظر تزریق می گردد.


مزایای پکیج های تزریق مواد شیمیایی شرکت هیدروپارس:

  1. طراحی دقیق و علمی بر اساس نوع فرآیند
  2. مخزن آماده سازی محلول با ظرفیت مناسب برای تامین محلول 
  3. میکسر دارای شافت و پروانه از جنس استنلس استیل یا ... دارای الکتروموتور ساخت اروپای غربی با توان و سرعت مناسب
  4. دوزینگ پمپ تزریق ساخت اروپای غربی با ظرفیت و فشار مناسب به همراه استرینر، لوله های مکش و دهش و کلیه لوله و اتصالات مورد نیاز به همراه سنسور سنجش مقدار محلول در مخزن
  5. سیستم سنجش Online مقدار محلول با قابلیت تنظیم مقدار تزریق به صورت اتوماتیک
  6. تابلو برق با قطعات ساخت اروپای غربی برای کنترل کل پکیج به صورت اتوماتیک
  7. شاسی استقرار از جنس کربن استیل با پوشش ضد خوردگی و یا استنلس استیل

  • واحد های تشکیل دهنده پکیج تزریق مواد شیمیایی:

پکیج ھای تزریق ساخته شده توسط گروه صنعتی هیدروپارس عموما شامل بخش های زیر می باشد:

  •  یک یا چند مخزن ذخیره سازی و یا رقیق سازی
  • سیلندر کالیبراسیون
  • پمپهای تزریق
  • شیر اطمینان
  • پالسیشن دمپنر
  • میکسر
  • شاسی استقرار
  • سیستم کنترل
  • شیر آلات و اتصالات مربوطه

 

نکته: پکیج های تزریق طراحی شده توسط این گروه صنعتی می تواند در صورت نیاز مشتری مجھز به ابزار دقیق اندازه گیری شدت جریان، سطح و فشار جھت نمایش محلی و یا انتقال اطلاعات به سیستم کنترلی با امکان نصب در خشکی، دریا و سازه ھای شناور باشند.

ھمچنین پمپھای تزریق به کار برده شده در این پکیج ھا می تواند به صورت پیستونی، پلانجری، دیافراگمی، هیدرولیک دیافراگمی و هیدرولیک دابل دیافراگمی در نظر گرفته شود.


بدیهی است سایر متعلقات مانند نردبان، مسیرھای دسترسی جھت تعمیرات و نگھداری پکیج و روشنایی نیز بر اساس نیاز و درخواست مشتری قابل تامین می باشد. 


برخی از نمایندگی های گروه صنعتی هیدروپارس در زمینه اقلام مورد نیاز پکیج تزریق مواد شیمیایی:

گروه صنعتی هیدروپارس
تلفن: 42827-021